A pésima dobraxe case consigue outra vez estragar o filme. Foi preciso un duro exercicio de reconfiguración da percepción auditiva para degustar medianamente a historia. Agardaba máis música sendo o director un grande experto e amante do jazz e soupo a pouco o delicioso tema central da B.S.O. na voz de Jamie Cullum cando os títulos de crédito, ese momento de incompresible fuxida dos espectadores que dan por rematada a película no mesmo segundo que a música ocupa o espacio da sala. O Eastwood constrúe unha historia aparentemente sinxela pero cicais sexa esa deliberada vontade de caricaturización de roles, psicoloxías, e fenómenos sociais o que nos fai mergullarnos nas cuestións de fondo, que son variadas e intesantes. Velai está o complexo mundo da vida na vellez, a dificultade de compaxinar liberdade, dignidade e autosuficiencia coas limitacións que impoñen os achaques da propia saúde, os repentinos cambios nun entorno dunha violencia de novo cuño e sobre todo as diferencias cos fillos que non saben que facer cun pai cunha personalidad forxada en valores totalmente descoñedidos para eles. A cuase indiferencia destes fillos tórnase nunha frialdade arrepiante nos netos que só devecen polo sofá retro ou o propio Grande Torino, unha metáfora dun pasado glorioso e ao tempo un lastre insoportable que condena a Kowalski a unha desesperada loita entre o sentimento de orgullo de ser americano (velaí tódolos simbolos desa paixón que alimentan aínda a xeracións de excombatentes) e o daimon interior que lembra cada día o altísimo sacrificio que se tivo que pagar por ese dereito a sentirse parte do país das liberdades. A asunción da culpabilidade de ter matado mozos inocentes en Corea non deixa moito marxe a Kowalski cando asume o seu eterno papel de tipo duro ao máis puro estilo Harry el Sucio e velaquí ven o punto máis débil do relato, a claudicación fronte á igrexa na asunción dun papel de redentor en toda regra, cos seus estigmas e a súa crucifixión. O director, actor, productor enche a pantalla de principio a fin e nun alarde de narcisismo moi de agradecer, C.E. recupera a ollada durísima e o seu emblemático xeito de cuspir ao tempo que se amosa espido sen pudor nunha escea de baño ou permite un achegamento insual da cámara nuns primeirísimos planos que amplían e dignifican enrugas e cicatrices.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
10 comentarios:
Discutiremos sobre esta peli en vivo e en directo...penso prácticamente o mesmo ca ti, pero estou convencida de que Walt Kowalski é o avó cabreado, solo, reblandecido pola vida de Harry Buchanan, que aprende a contemporizar, a tolerar e a amar, "starts to care about" non polo feito da soidade, senón polo feito de ser, finalmente, humano. E non só persoaxe....de feito hai guiños a miles na película. xa falaremos...
Pois ¿a que agardas? pon dirección Sur e debatimos do que queiras nun destes preciosos solpores ollando as Casitérides...¡bicazo wapa!
Qué pasou co vello "diaño" no canto do alleo "daimon", sugar?
Vaia, xa anda por aquí outra vez o torquemada ortográfico, ta ben, velai a explicación...estaba a pensar en termos filosóficos, o daimon como xustiza interior...lembras?...de aí a cursiva, pero ante todo, grazas por estar aí anónimo amigo quetodolosabe G.P.D., vémonos...
Que quere dicir G.P.D.?
esa pregúnta delatoute anónimo...vai a modo que son "a mentalista"...penseite no cumio do teu esplendor.
"A verdade é o oportuno dos meus pensamentos, mentres que a xustiza é o oportuno dos meus actos..."
William James
delicioso pragmatismo o de W.J., acaidísima cita, claro que que vou dicir eu.
Un pouco lenta, a música quero dicir, pero está ben.
Peliculasa. O Clint vai indo pra vellusco, iso sí.
Bicos, apertas et lambetadas!
Publicar un comentario